Kulturmärk tryckaren!

För några dagar sen hade jag ett litet aggressivt utlägg om ett uteställe i örebro som jag inte ville sätta min fot på ever again.

Det får jag nu äta upp, långsamt och länge ser det ut som. På juldagen kommer jag nämligen stå där igen och denna gången kanske jag kommer dansa Macarena.Man vet aldrig vilken musik som spelas ute i Örebro, hihi. Det var olika viljor bland oss och ärligt talat så är det viktigaste att jag och mina loved ones håller ihop. Så då krafterna styrde kosan dit så fick det bli så...Jag ska fan ge det en ärlig chans till.

Jag är en ganska envis dam och om jag bestämt mig för något så blir det så MEN nu hoppas jag att jag blir motbevisad då det sägs att det var en extra ordinärt tråkig kväll då vi var där. Jag ska också ha ett öppet sinne och vara positiv. Det känns som om flickorna jag ska dit med är flickor man borde ha kul med var man än är. Så håll i hatten Örebro och Strömpis, här kommer vi.....TOKERI TOKERA!

Alla de vännerna jag har i Örebro (ni är inte många men naggande goda) köp er en biljett till Strömpis, så ses vi på dansgolvet och skakar lite rumpa ihop. Alle man till Strömpis säger jag.....=) 

Jag och min vapendragare eremo diskuterade igår lite kring tryckare och kulturen kring detta käcka fenomen. Är det bara i Örebro man har tryckaren kvar?På alla uteställen i Örebro så avslutas det med några goa tryckare. Detta är i anslutning till fem i två ragget (krogen stänger två i Öret). Så himla käckt tycker jag. En tradition värd att bevara. Kanske en kulturmärkning vore på sin plats. I göteborg har jag icke stött på den....Jo, på vår kårpub, men då var det liksom inte så spännande, för alla kände alla och alla hade redan varit med alla, hihi...

Tryckaren får mig osökt att tänka på alla gamla hederliga discon man gick på i yngre år. Då man hade danstävlingar och tävlade i tryckare. Hur kan man tävla i en sån dans? Det går ju fan bara runt, runt, runt....hihi. Jag tycker hur som helst vi borde dansa mera tryckare. jag slår ett slag för den här och nu!Heja heja!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Johannaaaann

Hallo,hallo! Jag känner ju the queen på sista dansen... För henne är sista dansen ett måste och om man har tur kan den vara i hela tre låtar. Mer av det goa alltså! Förra lördagen när vi var ute gick det typ två toner på den lugna innan hon hade hunnit fiska hem en kille. Här spills det ingen tid serru utan hon tar saken i egna händer och bjuder upp, för en sista dans måste man ju bara ha! Rock on för 2000-tals kvinnan och mer dans åt folket! Kram!

2006-12-08 @ 10:04:03
Postat av: Karin

Johannnannnnn: haha, du ser, tryckaren är viktig. Bjuda upp till dans ska man våga, jag är kanske lite för blyg dock...hihi!Pussen

2006-12-10 @ 15:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback