Hej Kungen!

Jag sitter och tittar på Nyheterna och jag får mer skäl att vara väldigt tveksam till det här med kungen och hans possie. Jag är ju sedan tidigare lite neggo men idag fick jag vatten på min kvarn som det så rart heter.

Hovet fick 117 mille förra året, i år 8 mille till (säkert för det är wedding going on). 57 mille går till sådant som rör slottet och resterande går till hovet. Av dessa pengar granskas 57 mille av skatterevisionen, de andra 60 mille granskas av en revisor som kungen själv valt. U like? Vi skattebetalare betalar sjukt mycket pengar till att hålla kungagrejen alive and kicking och har inte ens rätt att få reda på vad de går till.

Jag gillart inte och tycker det är galet, galet och ännu mer galet.

X


Kommentarer
Postat av: Sara

Det är galet! Jag ska gå med i republikanska föreningen, ska du med? Jag är trött på att betala för prinsessors resor till NY och Silvias ansiktsoperationer!

2010-05-25 @ 20:24:46
Postat av: eremo

äh ge er. jag gillart!!! det är småpotatis för varje svensk. länge leve monarkin!!!

Postat av: eremo

äh ge er, jag gillart. det är småpotatis för varje svensk. länge leve monarkin!

2010-05-25 @ 21:49:50
URL: http://eremo.blogg.se/
Postat av: Karin

Sara: Lätt, kanske något för mig med, så jävla löjligt att vi betalar för de. De kan leva på sina pengar och utan att vara knung och dråtning...



Eremo: Vem ska ge sig? Herre gud, något så urbota korkat som monarki är svårt att finna...och småpotatis? Icke!

2010-05-26 @ 21:05:31
URL: http://karinrosa.blogg.se/
Postat av: eremo

Karin: Jaja, jag ger mig jag som har rätt ;)

2010-05-26 @ 21:38:10
URL: http://eremo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback