Obsession?!?

Det finns flera indikationer på att jag tänker på min karl, way too much. Bara idag har följande två saker hänt:

1. Jag med kollegor satt och pratade om Markus Birro, som såklart heter Magnus Birro nu för tiden....

2. Jag skulle fatta ett beslut gällande ekonomiskt bistånd på datorn, låt oss säga att den som skulle bli beviljad bistånd hette Nisse. I min motiverings beslut skriver jag följande: Ansökan om bistånd till uppehälle för juli månad beviljas enligt 4 kap 1 § SoL då Magnus saknar inkomster, behovet kan ej tillgodoses på annat vis.

Hmmm, Magnus är alltså nu även en av mina klienter. Jag insåg inte felet förrän jag beviljat biståndet. Problemet är att när man väl har fattat beslut är beslutsmotiveringen låst och går inte att ändra. Så jag fick skamset ringa till receptionen som har mer behörighet och be de låsa upp och ändra namnet.

Hoppla hoppla!

Trevlig midsommar peeps!

X

Kommentarer
Postat av: Vemundgry

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback