Tankar på onsdagen

Just kommit hem från en mysig afton på Liseberg, har femkampat med vänner som även är kollegor. Fantastiskt fint väder och roligt med femkamp även om jag kom på allra allra sistaplats. Sedan satte vi oss på en bänk och glodde på folk. Det är ju himla kul att titta på hur folk för sig, klär sig och beter sig. På något konstigt sätt mår man lite gott själv, för jag inser att jag inte är ensam om att vara lite konstig, haha!

Annars är det  rätt tungt, och det som håller mig flytande från den tjocka jobbtjäran är min Polis, mina vänner och insikten att det snart är semester. De sista två dagarna har varit i en orgie i ilska, otacksamhet, oförståelse för mitt jobb och annat smått och gott från klienter, anhöriga, överläkare och sjukvårdspersonal. Jag har suttit med gråten i halsen och verkligen fått bita mig i tungan  för att inte vråla ut allt som ryms där inne. Jag är så glad att det snart är semester får jag måste komma bort en stund. Och nu finns det ett mål uppsatt, jag måste hålla det för mig själv, för jag vill inte ha det såhär....

Jag försöker ha inställningen att varje dag blir en ny dag så hoppas nu att morgondagen blir en aningens bättre!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback