Mr clean

Nu har jag varit och kollat på lägenhet numero två. Let me tell you, etagelägenheten är fortfarande min favvo BIG TIMES! Den här var också fin; stora rum, ett riktigt kök och fint område. Så jag kommer tecka ja till denna med... men hoppas fortfarande på drömlägenheten. HOPPAS HOPPAS och HOPPAS lite mer!!!

Nu städar jag samtidigt som jag kokar rödbetor. Ikväll ska jag bjuda på middag och vad kommer då bra till pass om inte pappas (eller mammas) recept på rödbetsallad (rödbetor, vinegrette och fetaost). Ja, blir ju mer mat än så, haloumigratäng samt en god kålsallad! Ja, eller gott vet jag ju inte om det blir än. Men har förhoppningar om detta! Haha. Om maten smakar illa får den sköljas ner med mycket vin helt enkelt!

Lyssnar på en gammal klassiker Millencolins skiva Tiny tunes, eller Same old tunes (Tiny tunes blev arga och stämde de, och namn och omslag ändrades. Jag har en originalplatta) som de fick byta till. Jävlar vilken bra städskiva! Millencolin kommer ju som bekant från Örebro och ja, deras musik har ju en hel del minnen kopplat till sig, hihi.

Ett minne från Millencolin utspelade sig utanför Örebro dock. Jag lyssnade på Millencolin tidigt, runt 1994 och framåt. Millencolin var som störst i Sverige då, sen tog de över världen. När jag var i Aspen 2001 och köpte varm choklad spelades Millencolin i lilla "varma drycker ståndet", haha. Galet ju! Jag blev så glad och berättade för killen om detta och han blev svinimpad av att jag kom från Pennybridge. Han ringde till och med en kompis, haha! Han blev inte dock lika impad av Peter Flack, hehe (ja, jag kryddar historien lite)!

Ja, jag säger då det. Tillbaka till städning och rödbetorna, hepp!

(förresten, rubriken på inlägget är la fyndigt? Jag STÄDAR och lyssnar på MILLENCOLIN som gjort låten mr clean, det är vad jag kallar Göteborsk humor)!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback