Då var det måndag igen

Då var jag tillbaka på jobbet. Även denna vecka lite halv uppstyckad och inte finns motivationen då man snart är ledig igen. Då ska det jobbas en HEL arbetsvecka, oj oj oj! Nu är man ju van vid lyxen med massa extra ledigt! Jag har hur som fått en del gjort på jobbet, vilket känns bra nu när jag snart ska lämna mitt nuvarande jobb för nya arbetsuppgifter.

Ja, och hur känns det då? Jag tog fighten och jag förlorade den. Nu står jag här med en rätt sur eftersmak. Jag vet att jag måste ta nya tag och släppa det som varit men fan, jag kan inte släppa känslan av att jag blivit illa behandlad. Det känns som jag håller skenet uppe och uppför mig men där inne har jag forfarande massa saker jag skulle vilja säga. Men det går inte, jag kan inte och får inte. Allt som behövdes sägas har egentligen redan sagt och vi kommer inte längre. Jag hade bara önskat att någon mött mig i känslan jag bar på.  Så den lilla citronen alternativt limen (en blandning av sur och bitter) får sitta snällt på sin stol och tacka och ta emot.

Och efter gårdens besked känns allt bara som petitesser, fan jag och mina nära lever och mår gott. 

Nu ska jag laga lite lax...

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback