Sälen 2010, sammanfattning!

Jajaja! Först OS-guldet och se vad mycket roligare livet blir. Nu hoppas vi på fler, heja Sverige!!!Nu blir jag ännu mer inspirerad för skidåkningen nästa år i Sälen, Sälen 2011 here I come!

Ja, men låt mig berätta lite om Sälen då.

Onsdag:
Vi rullade ut från Göteborg strax innan fem på eftermiddagen och var framme i Sälen vid ett snåret på natten. Efter att ha härjat runt i stugan en stund somnade vi alla som små stockar.... Zzzzzzz...

Torsdag:
Med solen i ryggen gav vi oss iväg på vår första skidtur. I längdspåren var det bra förhållanden och drygt en halvmil blev avverkad. Rätt lagom, då man är otränad. Vädret kunde inte vara bättre med strålande sol och lagom kyla. Jag fick både en, två och fler kickar av livet där ute. Efter en härlig dag ute i spåren blev det vila och afterski. Afterski må vara smutskastat men shit vad kul det är. Mycket allsång och lite öl. Efter afterski blev det bastubad och allmänt häng i stugan. Vi fick också tillskott i gruppen från två glada Örebroare. Jag somnade klockan halv tio, natt natt i min hatt!

Fredag
:
Ännu en bra dag i spåren, även om jag var mör. V åkte drygt en halvmil igen innan vi grillade krov och solade en aningen. Hem för vila och lite vin. Afterski och inbjudan till högfjällshotellet! Vi åkte hem, käkade, bastade, vilade och sen blev det en sväng ut på byn. Vi var tre tappra själar och gissa om det var kul. Jag dansade som det var min sista natt i livet och var redigt trött när taxin svängde in på uppfarten strax efter halv tre...

Lördag
:
Uppe med tuppen och ja, visst var jag lite sliten! Jag med en gravid anhängare och en annan dam lämnade skidorna hemma och gick på en riktig lång och härlig prommis. Första timmen gick det bara neråt, när vi vände insåg vi att det skulle gå uppåt. Jävlar i havet. Sara myntade då " Allt skönt för något oskönt med sig", så sant som det är sagt. Men hem kom vi även om det var tungt. Kvällen blev mysig middag, Mello och mat i mängder...

Söndag:
Ja, bara städning och hemresa. Jag var tung i sinnet över att behöva åka hem, shit vad jag hade velat stannat längre i år...

Ja, allt som allt; En grym Sälen med massa fina minnen!!!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback