Mens med extra allt

Jag gav mig iväg på spinning vid elvatiden och efter förra veckans lördagspass var jag nervös, då stod jag på benen.

Precis innan passet bestämdes min kropp dock för att det var dags att straffas för att Eva käkade det där äpplet för massa herrans år sedan. Så jag fick alltså spinna ett helt pass med en begynnande mensvärk all inclusive, dvs magopnt och illamående. En timme av pain och utan Ipren, for real!Det är inget jag rekar. Det gick över förväntan men tror fortfarande att det är någon i den där mensriksdagen som vill sätta dit mig. Aldrig ska man få ha en trevlig och stillsam mens.  Ja, nog om mens (hur många gånger kan jag få in ordet mens i ett inlägg? Hmmm, det ska jag nog testa vid något tillfälle).

Passet då? Well, första gången jag är på spinning med en instruktör som knappt säger att man ska lägga på motstånd. Han sa nästan tvärtom att om man var trött skulle man lugna ner sig. Detta kan man tycka är omtänksamt, men inte fan blir man flåsig av att inte skruva på motstånd. Vissa av er kanske har körkort i disciplin men icke jag! Passet blev således jobbigt, men inte tokjobbigt som de brukar vara...

Ja, nu ska jag duscha, äta, dricka vatten och vila en stund innan nya äventyr!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback