Im alive...and kicking!

Nämen,vilken trevlig tandläkare. Jag överlevde och det var till och med lite trevligt,hihi..

* Jag hade inga hål! Yay!

* Jag fick sådant där bananlack (flourlack) som smakar mycket gott. Det "senaste" i tandläkarevärlden är att det nu kommit ett flourlack med melonsmak, men min tandläkare sa att det inte var lika gott. Sådana där nymoderniteter *suck*, tacka vet jag banan!

* Jag tecknade en tandvårdsförsäkring, betalar 45 kr i månaden och nu får jag springa hos tandläkaren hur mycket jag vill de närmsta tre åren, tror det blir bra =) Min tandläkare upprättade en tandvårdsplan för mig, hehe. Låter ju spexigt men innehållet är typ borsta tänderna, använda tandtråd och flourskölj.  Kan nog bli svårt för mig att hålla den planeringen tror jag =)

* Jag betalade bara 250 kr för min undersökning hos tandläkaren med bilder och allt vad de pysslade med. Något gott finns det ju med Försäkringskassan som betalar ut 300 kr i tandvårdsbidrag! Tackar tackar! Jag ska därför unna mig en ny tavla idag, som jag spanat på länge....

Glad i hågen är jag alltså, men förkyld som en oxe. Lite mer lunch och sen ska det socialsekreteras!

X


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback