En galen värld

Det är rätt ofta mina klienter på jobbet slänger sig med hot om det ena och det andra. Det handlar dels om vad de skall göra med sig själva samt vad de skall göra med mig. I början tyckte jag det var riktigt jobbigt och obehagligt men efter dryga året i socialtjänsten så är det mer en vardag. Jag är luttrad och en smula mer cynisk...

Men de senaste två dagarna har jag varit rädd, både på jobbet och hemma. Det är ingen som kommit hem till mig men en som hotat med det. I vanliga fall tänker man ju att de knappast orkar ringa Skatteverket för att kolla upp min adress. Men med den här mannen tror jag skulle kunna göra det. Att bo på bottenvåningen är inte helt idealiskt. Som tur var har jag ju redan planerat besök, som får skydda mig mot farligheter.

Det är skillnad på en myndighet och person, en jävla skillnad.

Ja, visst är det sjukt att man jobbar med människor och positiv förändring men ändå måste leva med våld och hot. Galet...

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback