Svensk sjukvård

Ibland undrar jag om folk är dumma i huvudet eller bara vill vara otrevliga med flit (Hmmm, jag kan iofs vara lite bitsk när det passar). Jag ringde en vårdcentral för en klient som behövde lite stöd;

Jag: jag skulle vilja boka en tid för *** som har svåra smärtor i sin axel, *** har tidigare varit sjukskriven genom er läkare *** och behöver nog kollas upp lite.
Sköterska: Jaha, fast vår läkare har inga tider. Han är fullbokad.
Jag: Okej, han har inga tider? Aldrig någonsin mer?
Sköterskan: Ja, alltså han har inte tider förrän efter midsommar... eller ja, det finns akuta tider med...
Jag: Ja, men då finns det ju gott om tider...


Klienten fick sedan en tid senare denna vecka. Jag förstår fortfarande inte hur personen tänkte som menade att han ej hade tider, det verkade ju krylla om tider!

Förresten, kom på att det inte är kul att kissa i poncho heller, om vi nu snackar om föregående inlägg om ponchons baksida...

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback