En socionoms våta dröm

Att vara socionom innebär vissa måsten, alltså vissa saker kommer med yrkesrollen. Ja, det är saker som att man måste uppfylla för att vara en riktigt bra socialarbetare. Man ska vara kommunist, man ska ha näbbstövlar och gärna vara en fd klasskämpe. Palestinasjal är inte heller fel och idag invigdes jag i ponchons värld. Ja, för visst ska en äkta socionom ha en poncho!!!Det är ju liksom en våt dröm med en poncho i något käckt stickat i brunt kombinerat med oranget! Tyvärr är min poncho vit men ändock!

Hemma i Örebro hade mor min stickat en poncho som låg och skräpade och den passade ju mig utmärkt. Idag när jag kom till jobbet var mina kollegor gröna av avundsjuka pga detta heta plagg!

MEN jag har redan känt av ponchons baksida. Alla vardagliga sysslor blir genast ett projekt och från att bli en mysig socionom blir man en svårt handikappad sådan.

- Cykla? Nej, omöjligt med poncho. Fransar och tyg är överallt....
- Plocka ur och in i diskmaskinen på jobbet? nej, omöjligt. Fransar, mat och allmän cirkus...
- Äta pasta med tomat/linssås? Nej, omöjligt med vit fin poncho. Resulterar i fläckar..
- Sortera papper och använda datorn? Nej, fungerade men ej väl....

Det enda ponchon är bra till är att man får en den rätta feelingen men det räcker ej! Ponchon kommer få stanna hemma och användas i mindre sus och dus, sådeso....

X

Kommentarer
Postat av: eremo

ha ha ha!! vad skön du är PonchoWoman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback