Blod och snö

Idag var jag med min vän för att lämna blod, Hon var ju den enda av oss tappra musketörer som fick lämna!!!Då jag hemskt gärna ville lämna fick jag följa med som moraliskt stöd, kände mig viktig då jag hämtade saft och kakor till min vän. Hon var så duktig så när de sög henne på blod.

Jag lärde mig att de tar i genomsnitt 4.5 dl blod. När vi frågade varför just 4.5 dl sa han att det var ungefär en tiondel av kroppens blodmängd och det har man gjort sedan andra världskriget och det är universellt mått. Hmmm, har inte det hänt något sedan andra världskriget när det gäller blodforskning, jag är skeptisk.Vi tyckte det blev mer begripligt om man tänkte creme fraiche burkar, hon förlorade alltså två burkar creme fraiche plus lite till i blod, det ni!

Efteråt gick vi och käkade Thaimat, jag käkade broccoli, det ska man äta för att få upp järnvärdet, så nu jävlar. Om två år är det jag som ligger med en nål tjock som en stubbe i armen och samlar på Rörstrand skålar!!!

Förresten, snökaos i Gbg när det snöat hela dagen. Samtidigt ser jag en tjej i 14 års åldrn som är ute och knatar i tubsockor och intersport tofflor. Ja, jag säger då det....

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback