Att falla för grupptryck

Imorse ringde min kära vän T. Hon hade redan igår pratat om att hon hade ont i magen och ringde nu för att konsultera sjuksköterskan Karin då hon hade haft magont under natten. Jag gav henne rådet att ringa sjukupplysningen för att beskriva sina symptom och sedan gå till vårdcentralen för att kolla upp varför hon hade problem med magen...

Vi lade på och jag skulle i samma veva upp för att åka till jobbet. det tog mig en kvart innan jag kände att magen gjorde ont. Smärtan blev mer om mer intensiv och efter en stund kunde jag inte stå själv. Så några timmar framåt var rena mardrömmen i någon konstig form av magsjuka med hulaknde, illamående, magsmärtor och annat mindre trevligt. Från sen förmiddag har det "bara" varit värk i magen, som gör att jag inte gärna går längre sträckor.

Så jag har varit hemma idag, med magont och det är så trist!!! Trist trist och ännu mer trist. Då jag liksom inte kan göra så mycket har jag tittat på tv, gjorde ett äventyr och hämtade min post vilket var en upplevelse och sedan har jag mest legat på min soffa och funderat på livet. Då jag har en släng av hypokondri har jag även lyckats diagnostisera mig själv med en rad sjukdomar i min lilla mage, haha. Jag lyckades även se Slumdog millionaire, mycket bra film! jag rekar!

Men det jag vill komma fram till är att alla med fysiska såväl som psykiska problem. Ring inte mig på morgonen. För vet banne mig inte om jag faller för  grupptrycket och blir hemma imorgon med whatever sjukdom ni har!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback