Nu ska blodet flyta?!?

Då är jag utredd och klar!

Idag gick jag och två tappra vänner till blodcentralen Droppen för att göra vår medmänskliga grej. Jag nervig som en liten pilgrimsmussla då jag har stora problem med nålar och liknande....

Men så fint det gick, en hälsodeklaration (Ja jag har hål i öronen, jag har inte Malaria och jag pundar icke), blodtryck och lite annat tjafs var det dags för åderlåtningen. Hon var lite tveksam till mina tunna ådror men om jag ville prova så funka det (nervig var ordet).....Ja, de skulle såklart ta ett litet blodprov, jag tycker inte två rör blod är lite. Med hetsig röst tillkallade jag min vän K som fick hålla handen när de sög ut mitt blod....

Två minuter senare säger sköterskan att mitt järnvärde var för dåligt  och att jag kunde återkomma om några år. Ja, vad glad jag blev, haha....Min andra kompis hade inga ådror (jo, alltså nånstans) så fick inte heller lämna. Den tredje vännen som halka med på ett bananskal, hon däremot, haha....hon har bokat tid och ska lämna blod.

Jag blev dock lite besviken att jag inte får göra en god gärning, för fan vilket ställe Droppen var. Grymt mycket frukt, goda mackor, juicer, kakor och vad du vill...så har bestämt att jag ska hänga där och fika =)

Jaja, nu ska jag ta igen mig, två matskedar blod vad precis så mycket jag orkade bli tappad på =)

X

Kommentarer
Postat av: hillevi.





Ha, jag får inte heller ge längre, pga järnvärde, det känns ju inte så kul men jag värvar andra i stället, pratar gott om det så kan man liksom ge blod indirekt.



2009-01-29 @ 08:52:16
Postat av: eremo

det är bara att sätta igång o börja äta mer järnrik mat eller järntabletter. jag har ju sjukt bra blodvärde, men alla kan ju inte vara lika bra som jag. jag tycker att du ska ha en stor eloge som gjrode ett riktigt ordentligt försök. kram.

Postat av: Linda-Sara

Jag alskar Droppen! Lamnade blod ett tag, men tilslut ville de inte ha mig for att mina adror ar for kassa, de tyckte att jag kanske kan behova dem in case of emergancy nagon gang. Ack sa ratt de hade...



Men tanken raknas den med!

2009-01-29 @ 20:46:11
URL: http://kallfront.blogg.se/
Postat av: Karin

Hillevi: ja men jag gör lite som du, hehe... jag var välkommen tillbaka om några år så då jävlar, haha!



Eremo: Ja, det ska jag göra, fått en folder och som jag skrivit ovan får jag komma tillbaka om några år. Men är nöjd att jag faced my fears...



L-S: Visst är dte mysigt? Jag ska följa med min vän dit, om du inte får nåt jobb tycker jag du satsar på Droppen, 30 kr varje tredje månad =) Puss

2009-01-29 @ 22:01:23
Postat av: Stina

Själv var det ju inte så mycket att göra åt... bara vänta och se och prova igen om några år. Ska vi boka in nån dag 2011?? Haha!!

2009-01-30 @ 12:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback