Life as a rockstar!

Det är hårt att leva livet som rockstjärna, det fick jag erfara igår i Alingsås.... mer om det senare (som en cliffhanger...).

Äventyret i Alingsås blev precis å trevligt som jag hoppats på.

Alla som har möjlighet att gå på utställningen som jag nämnde i förra inlägget, gört. Fantastiska bilder men ett budskap som berörde och inte minst skapade debatt. Efteråt följde jag med moster och morbror hem för fika och vidare diskussion. Väldigt trevligt måste jag säga...

Efter detta var det dags för rockstjärnelivet. Jag mötte upp mina vänner och sedan spenderades hela kvällen framför Guitar hero-world tour. Jag är minsann ingen mästare men fan vad kul det är.  Jag tyckte nog bas och trummor var roligast. När man väl börjat är det svårt att sluta. Dock sa mina vänner att jag mest såg ut som en dansbandstrummis, inte en rockstar, haha.... Anyway. Jag kände mig som en ivf! Vi hade ju pratat om att gå ut men när klockan närmade sig tre blev det klart att vi var tvungna att ta sista tåget hem till kära Götet...

Imorse när jag vaknade hade jag värk i handlederna, fatta att man lirat trummor med inlevelse då, haha... Det är inte så glammigt att vara rockstar alla gånger, haha...Träningsvärk efter ett gig betyder ändå att man jobbat rätt hårt!

Nu är det söndag, jag är rätt seg och söndagstankarna är på plats....

X

Kommentarer
Postat av: eremo

Bättre med dansbandstrummis istället för Frälsningsarmén. Om nu de har trummisar?

Jag gillar inte GHWT, Singstar är roligare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback