Livet från den ljusa sidan

Min första officiella lediga dag. Och Im telling you, sweet Jesus vad gott. Klockan är strax efter ett och jag har gjort ingenting. Absolut ingenting. Eller jo, jag har tittat på en film, duschat och välkomnat min halvsjukrivna far hem. Vi har sedan kollat text TV ihop, kollat allt från 100 och uppåt. Ni hör ju vilken action det kan vara på en ledig dag...

Snart ska pappa och jag bege oss ut i skogen och hugga oss en gran. Det låter nästan som vi ska tjuvhugga, vilket vi icke skall. Pappa känner någon ute på bygden som ger oss en gran. Jag är mest orolig för att jag måste hugga granen. Pappa har ju en axel och medföljande arm som inte funkar. Oj, nu säger pappa att vi bara skall hämta en gran, det var mig tur. Dock måste vi vara sociala och käka kaffebröd. Ja, det funkar för mig...

Nej, nu ska jag plocka ur diskmaskinen och fortsätta göra inte så mycket av värde eller vikt!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback