Julen är här

Dagen före dopparedagen, hej och hå! Nu skall det julpyntas, granen skall kläs, klappar skall klappas och yada yada yada! Ja, jul har på ett ytterst konstigt sätt seglat upp som en högtid jag gillar. Faktiskt väldigt otippat då den förut varit något jag skutt som pesten.

Jag fick igår för mig att jag skulle göra julgodis, jag som inte alls är en fena på att baka. MEN idag är det jag som skall styra in the kitchen. Jag skall göra chokladtryffel, knäck med tyrkisk peppar samt Leilas rocky road. Den är ju the talk of the town så att säga. Förhoppningsvis går allt att äta, om inte annat något!

Jag och min bror var iväg och hämtade våra julgrejer i förrådet och jag hittade då en kartong med gamla kort och random pryls från gymnasiet. Som vanligt verkar det alltså bli en trip down memory lane. Men först; julstök med gud och hans moster...

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback