Way out west fredag

Oj, oj oj! Vilken jävla helg jag har haft. Jag har haft så sjukt kul. Jag tänkte berätta om mina dagar på Way out....

Jag jobbade på fredag och ärligt talat var jag helt slut. Dock var det fantastiskt soligt och en perfa dag för festival. Jag och E kom till festivalen vid halv sex och började då kvällen med att se:

Robyn.
Och vilken början, jag har sett henne förut och man kan inte bli besviken på denna tjej. Hon levererade låt efter låt med gäster såsom Lykke Li. Hon har en helt fantastisk röst även Live, vilket nästan är lite ovanligt. När man trodde det bra var slut kommer Dr Alban himself in och rockar loss i No coke, haha. Klockrent. Skulle säga att Robyn var en av de bästa konserterna i helgen...

Sen var det dags för Anthony & the Johnsons, inte min favorit kanske. Men mycket stämningsfullt med Göteborgs symfoniker. Dock blev jag kissnödig efter tio minuter, kilade iväg för att snabbt och lätt kissa. Det tog ungefär 30 minuter i kö först. Köer var överlag en grej på fredagen. Man fick köa var man än skulle. Så jag fortsatte och köa, för lite dyr folköl som de sålde. Då konserterna avlöste varandra hade man ingen tid att dricka (fick bara dricka i öltälten, ej på konsertområdet). Detta resulterade i att man drack mycket lite (skönt på lördag!).

Efter ölen kom Glasvegas. Ett uppträdande som var en stor besvikelse. Inte ens när de spelade sin monsterhit Geraldine fick jag gåshud!!! Konserten var platt och jag var inte alls impad....

Kvällen avslutades med Arctic monkeys. Och då förstod man att rockstjärnor jobbar utifrån devisen drugs, sex and rock'n roll. Herre gud, sångaren var knappt talbar och betedde sig mycket underligt. Jag skulle tippa på att han var hög och låg som ett hus. Konserten var bra, jag är inte jätteinlyssnad på de så blev positivt överraskad! Dock var det snorkallt, så dans var ett måste för att inte frysa ihjäl....

Fredags kvällen på WoW avslutades  med en vegetarisk korv och sedan vi åkte hem, trötta och frusna. När vi kommer hem sitter en gul mjukisanka i mitt tidningsfack utanför dörren. Ankan har en liten dödskallescarf på huvudet... Hmmmm, är det någon som har lämnat mig en present eller är det en fyllepresent från en granne? Hihi, jag vet inte =)

Med värk i ben somnade jag innan jag inte låg i sängen MEN det kom en lördag med...

X

Kommentarer
Postat av: stina

Har du fått reda på vem ankan var ifrån? Det var ju lite spännande annars =)

2009-08-18 @ 14:22:33
Postat av: Karin

Stina: Ingen aning =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback