Way out west lördag

Och så kom lördagen och den här dagen är jag HEEEEELT lyrisk över. Det var regn i luften och med gummistövlar begav vi oss till Slottsskogen.

Jenny Wilson, öppnade upp vår dag. Iförd en blå Iprendräkt poppade hon loss. Ja, hennes klädsel var fantastiskt speciell. Regnet började droppa, små droppar men folk började dra på sig regnjackor och regnponchos. Publikhavet var liksom färgat i blått, lila, rött och alla andra fina färger som regnponchosarna hade.

Efter Jenny Wilson minglade vi lite i ett öltält och nu öppnade sig himlen, det vräkte ner. Och det vräkte ner med stort V. Med en regnponcho och lite vin i blodet var det dock ingen fara....

Vi tittade lite på Vampire weekend, käkade lite lunch och laddade för vad som komma skulle...

När rapparna Dead Prez gick upp på scenen hade jag inga förväntningar och det här var nog festivalens bästa överraskning! Svinbra beats och en publik som gungade med trots regnet som fortsatta falla. Det som är roligt med Dead Prez är att det inte är texter som handlar enbart om bitches and hoes utan är politiska. Jag stod inte still många sekunder i marijuana dimmorna som låg tjocka under hela helgen. När det var dags för publiken att ropa Fuck the police var jag inte sen att hänga på. Skickade dock sms till mina polisvänner sedan och erkände mitt brott =) Ibland blir man bara lite carried away...

Sedan fortsatte kvällen i Hip Hopens tecken med Nas på scen och inte heller han gjord en besviken. Jag tror det var under Nas som regnet slutade, för att återkomma, för att sluta för att sedan återkomma för att sedan sluta helt. Nas var grymt bra....

Liten vilopaus och sedan kom höjdpunkten alla kategorier, bästa på hela helgen och shit pomme frites vad bra Basement Jaxx var! Jag  såg de som förband till Robbie William, ett otacksamt jobb. Jag tyckte redan de var bra då men satan i gatan var bra de var igår. Deras musik är så dansvänlig, deras framträdande så roliga med mycket kostymbyten, dans och galenskap. Plus att regnet slutat och en galet peppad publik, hepp säger jag! Efter konserten ringde jag min lillebror som inte riktigt kanske förstor min eurofori. Gud, så sjukt bra!!! Dans, hopp och sång i dryga timmen....

Sedan avslutades kvällen med den rara Lily Allen. Var lite av ett ant-klimax då Basement Jaxx varit så jävla jävla bra men hon var helt okej. Favoritlåten Fuck you var en av de sista låtarna och då var humöret på topp....

Kvällen avslutades med en vegetarisk korv, hysterisk dans i Metro tältet och sedan bar det hem....

Jag minns inte hur längesen det var jag hade så kul som igår!!! Helt fantastisk dag....

X

Kommentarer
Postat av: eremo

det hade du förra lördagen - med Varuhuset.

hahahaha

Postat av: Karin

Eremo: Med dig har jag alltid kul ju =) Puss

2009-08-18 @ 21:04:58
URL: http://karinrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback