Tyskt rejv!

Nu ska jag bjuda på ett exempel på varför folk ibland upplever mig som lite dryg. Detta utspelar sig på fredag natt efter en kväll på After work. Tre damer är på väg till brunnsparken och tjötar på rätt bra. Ett gäng turister från Tyskland börjar prata med oss om och undrar var man ska gå ut i Götet. Jag vill briljera med mina språkkunskaper och börjar säga det jag kan på tyska. Det jag kan säga är potatis, jag heter och jag bor. Dessa fraser involverar jag i vad jag än säger och tycker såklart jag är hysteriskt rolig (vilket jag förövrigt är, haha).

En av killarna fårgar vilken typ musik som spelas på stället vi föreslår då vi föreslår några olika ställen. De blir inte nöjda och säger att de gillar Elektronisk musik.

Jag kontrar mycket drygt med:

I Sverige lyssnar vi inte på Blümchen och Ein zwei drei Polizei
...

Klockrent mina vänner, klockrent....

X

Kommentarer
Postat av: eremo

jäklar i min lilla låda. inte visste jag att du var en sådan hejjare på tyska. sehr schön kleine mädchen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback