Låt oss minnas

Idag är det på dagen tio år sedan branden här i Göteborg då en massa alldeles för unga fick sätta livet till. Jag satt och läste tidningen på bussen imorse om just detta. Jag spillde några tårar för att det känns så sorgligt, och onödigt. Jag bölade lite i smyg då jag tänkte på alla andra hemskheter och elakheter som pågår i världen. Samtidigt ojar vi oss i västvärlden för någon Bankkris (det är inte kul alls och drabbar massa människor men hey, vi hitta ju på den själv) samtidigt som hälften av världen lever i svält, misär och har det allmänt jävligt.

Efter det spillde jag en tår för att världen på många andra sätt är väldigt fin. Det finns samtidigt så mycket godhet, välvilja, ömhet och hela den biten också.

Som jag sagt förut, sedan socialtjänsten kom in i mitt liv har mina hormoner varit helt ur balans!

För att sedan helt byta ämne, jag läste just att Oasis kommer till Götet i januari. De är lätt avdankade men jag ska gå om jag får en biljett!Någon som är sugen att hänga på? (inte för att någon kommenterar min blogg men hey, man vet ju aldrig, och nej jag är inte bitter)...

X

Kommentarer
Postat av: sara

Jag såg också det där med oasis.Dom var ju bra en gång i tiden, hade varit kul att se dom live ändå..

2008-10-29 @ 21:34:42
Postat av: Konstapeln

Kanske vore nåt.. Att uppleva lite gamla goa minnen. Såg dem ju trots allt 95 eller nåt tillsammans med Simon, det var tider det... Hahahha

2008-10-29 @ 23:15:10
Postat av: eremo

Oasis? Nä för fan, inte ens om jag fick betalt. Jo, kanske om jag fick betalt. 700:- ska jag minst ha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback