En punktmarkering

Ja, jag berättar om mina resa i London i punktform, det blir kort och koncist men samtidigt får man med pudelns kärna ( vet inte om man kan använda det uttrycket i detta sammanhang men men, haha)!!!Sammanfattningsvis har det varit superbra och jag önskar att jag kunde komma iväg på lite sådana här resor lite oftare! Jag har säkert glömt hälften av allt som hände men detta är i så fall det viktigaste!

LÖRDAG

  • Kom till London på kvällskvisten, sugnare än nånsin... det första som slog mig är att det finns så mycket att titta på; stilar, hår och annat tok. Mycket killar som är snygga (det är ju dock inte britterna i de flesta fall)...
  • Åt en god middag med Jo-flow aka Sälen. Vi är ju lite av risotto nördar...mmmmmmm...Blev en svamp risotto!
  • Drack en drink och dansade en tur på Idlewild, en bar/pub som kändes som att vara i någons vardagsrum. Blev lite dans men jag var ju jet-laggad så tog det lugnt =)
SÖNDAG
  • Jo var tvungen att jobba en aning, så jag snurra lite själv på stan. Jag rekade modet och la upp en shoppingplan (som i slutet föll ihop totalt).
  • Jag och Jo Åt på en helt fantastisk egyptiskt restaurang med massa goa grejer. Grymt god falafel =)
  • Vi tog bussen ut till Tottenham där vi bodde 2002, tittade på vårat gamla hus, tog sedan en prommis till Wood green där jag också bott 2001. Var så kul att komma tillbaks!!!
  • Åt middag på en mysig restaurang vid vattnet med några av Jos vänner, supernice!
MÅNDAG
TISDAG
  • Jag var lite seg i kolan men åkte iväg på lunch med Alice, som jag lärde känna i Aussie. jag käkade en klassiker, fish and chips och vi fick uppdatera på varandras liv.
  • Mer shopping, får ju ta igen för gammal ost! Fick med mig ännu mer strunt men hey, shopping tillfredställer ju en på kort sikt, haha.
  • Hemmakväll med hemlagad soppa och chips....
ONSDAG
  • Lunch med mig själv på KFC, vars kyckling och gravy ger en våta drömmar... TYvärr var det dock inte så gott som jag hade hoppats på. Men som min kloka vän sa, dina smaklökar har nog utvecklas lite, haha.
  • En lång dag i väntans tider på Stanstead för hemfärd...
Ja, har varit helt fantastiskt!Nu är jag bara hemma och tvättar, packar om och beger nu snart kosan mot Örebro för en helg med familjen och vänner! Det här är vad jag behövde, jobbet har jag knappt tänkt på, när jag tänker på det känns det tungt men men...nu ska jag fortsätta njuta av semestern min! YAY...

  
 

X

Kommentarer
Postat av: eremo

ahahaah vilka coola ägg!

jag vill veta mer i morrn. skönt att du haft det bra o att du är hemma.

Postat av: Helena

Ni verkar ha haft kul.

2008-10-26 @ 12:21:44
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback