The monday grubbleri

Sådär, en halv medioker middag och en lång varm dusch senare sitter jag här igen med en fruktansvärt dåliga hållning och ska författa något klokt. Jag tänkte först berätta hur min helg har sett ut men å andra sidan, den var ju inte så händelserik så kan jag plocka ut russinen ur kakan och berätta det skojsiga...

Jag såg den senaste James Bond filmen igår kväll med min kära granne. Det var lite väl mycket pang pang (no shit Sherlock i en Bond film,hihi) men Daniel Craig gör sig väldigt bra som James och till och med jag, som ej gillar gubbar tyckte han stundtals var lite het. Jag hann även med en flytt (inte min egen), sova massa och  se en skräckis som hette The Mist (ja, även den med grannen). The Mist var en väldigt dålig skräckis tyckte jag fast de sista fem minuterna blev den helt plöstligt väldigt tokigt och tragikomiskt. Jag gillar filmer med nån form av twist och satan i gatan att det kom en sådan. Ja, så för er som ska se The mist, hoppa över filmen och satsa på de fem sista minuterna, haha! Så, då har vi avhandlat helgen lite lätt och ledigt och går rakt in på måndagen...

Idag fick jag ett lite oväntat besked, inget definitivt besked men något som gör att saker och ting kanske blir lite annorlunda än vad jag planerat för.Jag hade nog ställt in mig på något men nu verkar det ej bli så (jobbrelaterat).  Frågan väcks igen. Vad ska jag bli och göra när jag blir stor? Har tackat nej till fortsättning på det jobbet jag har nu, är inte min kopp te och för mitt eget bästa är det tid att gå vidare. Men frågan kvarstår ju, vad fan vill jag med mitt liv? Var vill jag jobba? Och resa vill jag men med vem och var? Hur? När?

Jag har inget som håller mig här men inget som egentligen drar mig härifrån heller. ÅÅÅhhhhh, alla dessa frågor. Jag tar gärna emot svar från er då jag själv inte har någon lust att fatta ett endaste besked om min framtid själv, haha. Vore så skönt om någon bara kunde tala om för mig vad som vore bäst. Själv vet jag varken ut eller in...

Och känns det som detta inlägg redan skrivits förr? Ja, om och om igen men likt förbannat blir jag varken klokare eller klarare över hur jag vill att saker ska bli...

Jaja, så länge funderar jag på om jag ska köpa julgran i år och på min och Afrots nyårsferre vi smider planer om...

Until then...

X

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har tyvärr inga bra svar att ge..förutom att det är ju roligt att resa och se världen, men Göteborg skulle bli bra tomt utan dig!

Livet verkar oftast bestå av en massa frågor men jävligt lite svar..

Ett svar kan jag iaf ge! Julgran är trevligt, och nyårsfest ännu trevligare...haha

2008-11-11 @ 16:50:15
Postat av: Stina

Man behöver en paus och se lite annat ibland. Och tro mig, det händer inte alltid så mycket när man är borta =) Kanske skulle prova att bo nån annanstans ett tag?? Behöver ju inte vara för alltid... Men som Sara skriver, det skulle bli tomt utan dig...

2008-11-12 @ 13:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback