Får man kalla chefen hynda?

Ja, hihi. Idag var jag ju med om en liten tokig sak. Jag tror starkt att det här med att jag har Tourettes inte bara är ett påhitt =)

Jag hade en polo på mig idag och min kollega påpekade att jag var väldigt påklädd. Hon menade nog mer att jag alltid fryser men detta svävade ut till att jag ifrågasatte om hon tyckte jag var en slampa  vanligtvis och nu när jag fått på mig Polon var jag anständig. Ja, skämtet fortsatte när vi var på väg ner till lunchrummet och vi fnissa på. Jag skulle då hjälpa henne hitta den rätta benämningen för mig och sa;

Du kallar mig alltså ... Sköka, slampa, slyna, hynda
...

Samtidigt som jag sa hynda gick jag förbi en chefs kontor på socialkontoret som satt och arbetade vid sitt skrivbord. Hon hade ju inte hört vårat resonemang utan hörde bara mig sägandes hynda tittandes på henne. (Jag och mina kollegor är ju inte heller tysta utan låter princip som elefanter i en porslinsaffär).

Jag fick börja ursäkta mig och taffla fram något om att jag inte menade att hon var en hynda utan att vi gick och pratade. Min ursäkt lät säkert helt lam...

Fan, att kalla en högt uppsatt chef hynda kanske man inte får några pluspoäng för, eller?

X

Kommentarer
Postat av: eremo

hahahaahha!!!

fan vad roligt. jag skrattade rått här hemma.

Postat av: Stina

Instämmer i ovanstående skratt!! HAHAHAHAHA!!!! Hoppas chefen har humor...

2008-11-20 @ 11:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback