Upp till kamp!

En dag om året, det är vad vi får. Fy fan vad nöjd man är =) Idag är det den internationella kvinnodagen, tjjiihoooooo!

Som den feminist och röd strumpa jag är måste jag ju ta tillfället i akt och säga Upp till kamp, fuck könsnormer, fuck trångsynhet och Hail the Punani. Tillsammans; Kvinnor, män, barn och vad du vill så ska vi ta och styra upp lite verksamhet på det jämnställda planet! Jag skulle kunna göra ett mycket mer seriöst inlägg om frågan men vilken ende början man i? Så får bli ett kort och koncist inlägg om att vi banne mig får ta lite ansvar för att få en jämnställd värld! Vi börjar nu, ett tu tre!

För övrigt vill jag verkligen berömma George Bush för ett mycket klokt och vist
beslut. Det känns verkligen som vi lever på 2000 talet när en president  lägger in veto mot tortyr. Härligt härligt!

Nog med ironi för idag, nu ska det käkas fil med bär....

X

Kommentarer
Postat av: ny

han har verkligen inte alla chips i påsen bushgubben...

2008-03-08 @ 18:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback