Musik och skratt gör livet

Några nya härliga låtar frågade chans på mig i Sälen. Även några  gamla låtar fann tillbaka till mitt hjärta i Sälen:

* Mika-Big girl (you are beautiful)
* Sunrise avenue- Fairytale gone bad
*  Lazee- Rock away
* Panic at the disco- Nine in the afternoon

Appropå musik. Vi spelade ett musikspel i lördags,en av uppgifterna var att man skulle nynna för varandra och gissa vilken låt som nynnades på. Då jag fick upp låten "när juldagsmorgon glimmar" kunde jag inte den. Jag tror banne mig inte det är låt vi sjöng i mina trakter. Alla mobbade mig brutalt och skrattade gott åt min okunskap. De hävdade att alla kunde den.  Detta kunde jag inte riktigt ta så jag smsade en av mina skolkamrater Konstapeln och frågade om vi sjungit denna back in the days. Som svar får jag:

"Nej, du det har vi inte gjort. Det är säkert en moderat jullåt och sånt sysslade vi inte med i Sörbyängen  =) (området jag växte upp i är väldigt rött)"

Klockrent alltså, jag skrattar fortfarande...

X

Kommentarer
Postat av: ny

haha..

2008-03-03 @ 22:27:28
Postat av: Stina

Det förklarar saken ;)

2008-03-04 @ 14:52:52
Postat av: Stina

Och du har ju glömt flera after ski låtar!!! Hmm... bakläxa på den!!

2008-03-04 @ 14:53:22
Postat av: eremo

men hallå!
det är väl verkligen en låt som alla barn har fått sjunga i skolan. hur kunde du fråga Konstapeln. hon har ju inte direkt nån koll när det gäller sånt.
moahahah

Postat av: Karin

Ny: Ja, kan du den eller? Let me know, för jag behöver lite statistik!

Stina: Ja, visst är det så, så sluta mobbas....

Eremo: Jo men vad fan, hon har koll på vad vi sjöng, två kan ju inte ha fel....

2008-03-04 @ 19:34:00
Postat av: ny

ja klart som fan att jag kan den..haha...hur kan man inte kunna den?...=)

2008-03-04 @ 21:06:21
URL: http://ny1984.blogg.se
Postat av: Karin

Ny: Jag vill att du vidoebloggar när du sjunger den här låten i din blogg genast, då kommer jag tro på dig....

2008-03-05 @ 20:06:42
Postat av: eremo

jag är ändå skeptisk. fråga Konstapeln vad hon åt till frulle förra onsdagen och hon minns det inte.
moahaha. jag menar vem fan minns inte vad man åt till frukost för en vecka sedan. förresten träffade jag din mamma idag, hon städade på uni. hon var fin i håret.

2008-03-06 @ 16:55:49
URL: http://eremo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback