Jehovas vittnen bjuder på påsk

Det ringer aldrig på min dörr, jo det ringer på min dörr när jag vet att det ska ringa på min dörr. Idag ringde det på dörren, lite spännande var det. Jag undrade om någon kompis skulle överraska mig, kanske hade någon vänlig själ skickat blommor och ja kanske rent av mannen i mitt liv nu ringde på. Dock visade sig alla dessa teorier vara fel...

När jag öppnade dörren stod två äldre män där med en inbjudan. En mycket viktig och spännande inbjudan som den ena mannen uttryckte sig. På inbjudan var det en stor bild på Jesus så jag började ana ugglor in the mossa (eller mossen, du väljer). Jag tackade för inbjudan och stängde dörren och läste:

Den största kärleken som någonsin visats
vem visade kärleken , och hur?
Svaren är livsviktiga för DIG. Vi inbjuder dig att ta reda på varför...

Cliffhanger alrighty? Vände på bladet och jaha, det var Jehovas som flirtat skamlöst med mig. Tyvärr jobbar jag ju idag annars hade jag gärna gått på kalas med Jesus, Jehovas och alla andra grabbar =) På kalaset ska frågor som hur påverkas ditt liv att Jesus dog? Vilka är egentligen Jesu vänner? Den ni!

Nu firar jag förövrigt påsk i min ensamhet. Sitter här finklädd med påskmust och ägg, härligt värre!Nu kanske ni undrar om detta är min påsk och nej, jag ska snart åka till jobbet men då jag gillar must (its a must) och käkar gärna ägg så passar jag på i påskatider!

Dagens påsk digga: Daughtry-over you

Glad pårre ännu en gång!

X

Kommentarer
Postat av: enny

åh jag tycker de är läskiga! jag blir typ liv rädd när de kommer så där, va starkt att du klarade av sitvationen! Tyck gärna till på min blogg

Postat av: ny

jag blev också inbjuden häromdagen, först tänkte jag säga: nej för fan, sån skit vill jag inte gå på! men lyckades hålla mig, de såg ju så snälla ut:)

lycka till med äggätningen!

2008-03-22 @ 22:37:34
URL: http://ny1984.blogg.se
Postat av: Helena

Jag brukar alltid säga NEJ när de kommer. Ibland har de med sig barn det tycker jag är hemskt.

2008-03-23 @ 15:03:53
URL: http://gutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback