Hej hå luden tå

Åhhh vilken sweet dag!

Först var jag hos K som flyttat till hus (trodde jag). Så jag hade berättat för alla att hon numera bodde i hus och hej hå. Sen kom vi av bussen men hittade inga hus. Då jag ringde för att fråga var detta hus låg var hon mycket frågande, haha. Ibland tror jag att jag lider av vanföreställningar på hörseln. Då jag inte träffar K så ofta visste hon inte om att jag inte längre äter kossa och gris. Har inte ätiti dessa kreatur på nästan tre månader. Då K hade varit en duktigt hemmafru och lagat köttbullar, sås med mos så fick jag lydigt äta. Då jag mest ser denna koständring som ett litet experiment så känns det helt okej men det är inget jag saknar att äta och ska således försöka att inte hamna i situationen igen. Ni som undrar varför  jag slutat med Mu och nöff nöff så säger jag bara därför, framförallt då jag inte är något stort fan av detta kött. Alltså inga djupare politiska skäl utan mest att kött inte är bra i för stora mängder och jag tror min kropp mår bättre.

Sen efter denna trevliga lilla lunch träffade jag J och B som varit i Aussie i tre månader. Bruna som pepparkakor och nyförlovade =) Det var fint att träffa de. Jag hade beställt en fin plånbok från J och vad fin den var, en rosa skimrande Billabong plånka. me like och blev glad. De två gångerna jag har varit i Aussie har jag köpt gosedjurs hundar, en varje år. Det började med att jag såg en korg med dessa hundar på ett postkontor, de låg där och såg så ledsna ut. Jag var tvungen att köpa med mig Leigh hem (som han heter). Året efter var jag på posten igen och där låg Leighs bror Shell och väntade. Så dessa bröder har varit mina sängkamrat de senaste åren. Nu har de fått en lillebror som heter Spretet av J...Välkommen =) Nu är jag nöjd och trött och snoret rinner fortfarande!

X

Kommentarer
Postat av: eremo

Att man slutat äta nöt- & fläskkött kan ju vara bra att tala om...jag visste det inte heller.
Nöff.

Postat av: Karin

Eremo: Eremo, jag har slutat äta Nasse och Mamma mu =) Haha, jag går ut in public nu så nästa gång du bjuder på trerätters ska det vara kyckling eller firre!Puss

2008-03-19 @ 11:52:25
Postat av: eremo

Inga problem! Jag lagar i stort sett aldrig nåt annat än kyckling o firre. Kan dock bli lite köttfärs ibland iofs. Såg mamma Prim idag!

2008-03-19 @ 16:06:28
URL: http://eremo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback