Rhodos 2008

Då så, första dagen på jobbet avklarad och den gick mycket bättre än förväntat. Jag trodde jag skulle vara överröst med jobb men jag har nog läget under kontroll (so far ivf). Det som var lite lätt bittert imorse var att busstabellerna har ändrats och det har jag missat, så imorse sprang jag omkring i regnet för att inte komma redigt sent. Jag var nästan gråtfärdig då jag var pissevåt innan jag kommit fram till jobbet. Men sen kom solen och jag har sedan dess haft ett leende på läpparna! Men nu så, nu tänkte jag berätta om min lilla resa till Rhodos, så håll i hatten för det kan bli långrandigt.

Det var fyra förväntansfulla damer som lämnade Sverige till ett helt fantastiskt varmt Rhodos och så roligt vi haft det vill jag lova. Vi har skrattat mest hela tiden och när vi inte skrattat har det varit en livlig diskussion om valfritt ämne (såsom adoption,alkoholism, socialtjänstens varande, försäkringskassans varande, religion och graviditeter). Vi har även hunnit med en hel del tok.

Vi har mest legat på diverse stränder och solat. framåt onsdag insåg jag att jag smort in mig way too much för att få någon bränna så då gick jag ner från 20 till 6 och har nu en liten söt bränna.Har dock aldrig bränt mig! Vi har även hunnit med en båttur och åkt till Lindos, hyrt en liten bil (aka Panda) och brummat omkring och sett den grekiska landsbygden, shoppat på STOOOOOORA supermarket och badat på massa stränder. Vi har strosat i gamla staden, vi har lärt oss "massvis" med grekiska(nja, jag kan säga vänner förevigt) och ätit massvis med god mat. Sen icke att förglömma fotbollen som vi så vackert tittat på. Matchen mot Grekland var ju höjdpunkten såklart och där föddes mitt smeknamn Duracell kaninen. Jag lyckades bli osams med några greker men sen blev vi vänner igen, haha. Även Spanien matchen var otroligt spännande och Duracell kaninen var i sin bästa form.

Rhodos har ju en känd bargata med mycket svenska ställen och där har vi stoltserat vid två tillfällen och ställt till oreda, utan säga för mycket så blev det både sent och mycket av olika drycker. Hej hoppla säger jag på den frågan. Jag har hunnit bli kär i Fernando Torres i det spanska landslaget och drömmer nu om vår gemensamma framtid och när jag inte gör det är jag kär i en grekisk gud vid namn Yannis med stora bruna ögon, haha.

Vi har även haft tre låtar som kan ses som lite av themesongs för resan
* Who's the man (Zlatan, Zlatan) med Elias och Frans
* My name is Inga- av vette fan men den spela de på fotbollen och den satte sig som smöret i huvudet och sjöngs flitigt!
* Hallelujah- Askil Holm, Espen Lind, Alessandro Fuentes och Kurt Nilsen som J fick dille på. Hon spela den om och om och om igen. På balkongen med en kall en är det inte så tokigt ska ni veta!

Låter det skoj? Ja banne mig att det var och jag har inte berättat hälften av allt som hände...bilder utlovas men lyllo er som har facebook för ni kan se fler =)

Nu ska jag ta tag i mitt liv, vet inte var man börjar men kommer nog på något =)

X

Kommentarer
Postat av: Anna-panna

Welcome home girligirl.. Här har det inte pluppat ut ngn bebis än, men skam den som ger sig (eller?). Någon gång ska den ju ut. 2 veckor kvar kanske, på sin höjd.

Kul att du stöttat Sverige i Grekland. Tror att alla länder skulle behöva en svensk duracell-kanin..

Ha det gott så länge. Hörs snart igen.

Kram

Anna

2008-06-16 @ 20:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback