En släng av lycka

Jag vet inte om ni är med om detta men ibland får man bara en släng av lycka kastad över sig. Det går genom hela kroppen och är en fantastisk känsla. Det behöver inte vara speciellt mycket som utlöser dessa reaktioner, de kommer när man minst anar de och är jävligt random. För mig är det ofta samband med att jag lyssnar på någon musik och gör något jag uppskattar. Det är gärna förknippat med någon form av tacksamhet, låter jävligt frireligiöst men ibland blir jag så jävla tacksam för vad jag har och vem jag har blivit.

I lördags hände detta, från fötter till huvud kom känslan men framförallt i hjärtat. Det är liksom en känsla av total lugn, tillfredställelse och såklart ett fyrverkeri av lycka. Jag var cyklandes i good old Örebröd med ryggen i vinden, solen i ansiktet och Ipoden i öronen. Jag var vid gott mod. Sen kom den här låten och det bara vällde  känslor över mig, till den graden att jag nästan börja lipa. Jag blev såklart väldigt överraskad av min reaktion men samtidigt var jag så glad att jag nästan ville spricka.


Staind-So far away

Texten säger allt. Börjar fan nästan lipa i skrivande stund, hur kan musik vara så jävla bra?

Nej,nog med snacka feelings i bloggen, till något helt annat, dags att hämta tvätten =)

X

Kommentarer
Postat av: Stina

Helt underbar!!! Mår också bra nu =) Gillade "I’m not ashamed to be the person that I am today". Och det är jag stolt över =) Stor kram och härligt att höra att du mår så bra!

2008-06-23 @ 22:40:41
Postat av: Jesper

Hehe... alltid lika explosivt uttrycksfull :) Den låten är karatebra... liksom det mesta andra som Aaron har klämt ur sig... burr... //J.

Postat av: Karin

Stina: Ja, visst är den,jag älskar precis samma rad som du. Den är bara så fiiin!Klart du mår bra, du är ju snart här igen min vän, tjiiiihoooooooo!



Jesper: Allt han gör är bra ja men just den här låten är helt fucking fantastic banne mig =) Karatebra är helträtt ordval!

2008-06-24 @ 06:51:22
Postat av: Sofia

jepp, jag känner igen känslan du beskriver! tyvärr var det längesedan jag hade den... :( men det e en fin och mäktig låt.

2008-06-24 @ 19:01:14
URL: http://soundistheword.blogg.se/
Postat av: Karin

Sofia: Din tid kommer min vän, den kommer =)

2008-06-25 @ 18:46:42
Postat av: Stina

Sofia: och när den gör det, är det helt underbart!! Bara håll ut ;)

2008-06-25 @ 21:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback