Nytt kapitel

kan bli lite pretto vill jag börja med att säga...

Nu så, nu har jag tagit mig samman, andats lite och upptäck att jag snart är klar. Jag är ju en mästarinna på att stressa upp mig och har gjort det även denna gången. Nu sitter jag här med flyttkartonger högt och lågt och kan nästan kalla mig klar. Visst känns det konstigt att jag flyttar imorgon, det har inte riktigt sjunkit in än. Det gör det nog inte förrän jag sitter där med alla flyttkartonger och stirrar in i nya väggar.

Jag var och pantade lite burkar förut och insåg att det är sista gången jag strosar över torget. Här har jag bott i nästan två år och under de två åren har den här lägenheten och jag delat mycket mellan de fyra väggarna. Allt från tårar, kafferep, pojkbesök,övernattningar, mysiga middagar och bakfylla...

Jag har aldrig riktigt trivts sådär som jag hoppas jag gör i nästa lya men detta har ändå varit min första egna lägenhet och jag minns när jag flyttade hit. Med sorg i hjärtat och en klump i halsen sov jag min första natt här. Jag hade ju mer eller mindre flyttat hit för jag var tvungen att tacka ja till ett första hands kontrakt och att lämna centrala Götet för detta var ingen dröm.

De två åren har gått fort och nu säger jag good bye till Lisas ass, med glädje och öppnar ett nytt kapitel tillsammans med my new love Anders (ny gata)!!!!

Nu får jag sluta vara så sentimental och packa mina kristallglas från mor och far, vet banne mig inte var de skall vara utan att krascha helt! Förresten, min mamma kvalar in på första plats bland de sötaste mammorna ever. Hon ringde förut och gjorde en bra dag ännu bättre. Tack mor för att du är så god och tänker på din lilla dotera =)

X

Kommentarer
Postat av: Helena

Alltså, missade din första lägenhet.... men kanske vi lyckas med besök i denna något mer centrala !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback