Drama i tvättstugan

Oj oj oj. Om det är något som får mig att gå igång är det tvättstugan. Att någon tar ens tvättid då är fan värre än allt vad svek heter. Som tur har de nu i mitt hus installerat sådana där digitala bokningar vilket gör att man ej kan sno varandras tvättider....

TRODDE jag ja men idag var synden framme. Jag skulle börja tvätta och kommer ner strax efter min tid börjat. Tvättmaskinerna är tomma MEN kvinnan innan mig är kvar i tvättstugan och står och tjötar i telefon. Hon hejar och gör ingen ansats att lämna MIN tvättstuga och tid. Jag skickar några hatiska blickar, suckar lite väl högt och  försöker markera att det är dags att pysa. Kvinnan nappar inte alls på mina odiskreta försök att säga DRA FÖR I HELVETET utan fortsätter snacka och titta på tumlaren där hennes tvätt snurrar runt runt!Jag lassar in min tvätt och funderar nu på hur jag säger till henne att hon får gå. För jag vill faktiskt inte lämna min tvätt med henne...

Stänger två maskiner och när jag kommer till den trejde ska stängas är det stört omöjligt. Jag grejer och har mig men den vägrar stänga sig. Jag sliter i handtaget men förstår tillslut att kampen är vunnen och jag måste krypa till korset. Jag frågar kvinnan om det funkade när hon tvättade varav hon säger ja och går fram till luckan och bänder lite. För visst fungerade när hon tvättade. Hon ger upp och jag fortsätter bända....Som tur är för henne och mig så gick luckan att stänga till slut....

Hoppas hon inte är kvar när jag kommer ner igen, kanske tagit sig in fönstervägen eller något. Dagens meddelande är alltså LEAVE MY TVÄTTID IFRED!

X

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är ju sånt som skapa farlig dramatik i vardagen. Tur att du skall flytta.

Postat av: Karin

Moster: det är ng bäst, för jag blir riktigt arg av sådant där...grrrrrr

2008-07-14 @ 21:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback