Suck och stön

Jag tittade på klockan när jag steg in genom dörren hemma efter jobbet, den var 18:02.

Exakt 06.02 tar jag bussen till jobbet och jag insåg att jag på minuten var hemma tolv timmar senare. Det betyder att om exakt 12 timmar ska jag upp och jobba igen....

Det var tamefan det mest deprimerande jag har hört på länge. När i dessa timmar ska man hinna ha ett liv? Jag antar någonstans mellan 18.02 och 06.02, då ska man även inkludera minst åtta timmars sömn, herre gud, det är såhär det är att vara en kvinna i karriären!

*Puh*.  Mycket nu =) Men nu är klockan 19.06 och jag har redan hunnit laga mat, äta maten, boka biljetter till Västerås framöver, svära lite över vädret och tagit en svängom i vardagsrummet (hmmmm, jag har ju bara ett rum).

Jag är banne mig tidseffektiv som aldrig förr!

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

I know, visst är det deprimerande att det är LIVET som rinner mellan fingrarna på oss, medan vi är fullt upptagna med att slava för ören. Livskvalitet? My ass.

Postat av: Stina

Men det ska bli kul att ni kommer upp i alla fall =) Får försöka hitta ett ljus i mörkret ;)

(Nu är bilderna uppe på facebook förresten!! Kunde nog välja ut högst 7 som var okej!!! Haha!!=)

2008-01-08 @ 00:17:52
Postat av: Helena

men oj vad tiden rann iväg. Kom ju just hem. Håller på att ta undan julsakerna det är trist men jag blir ju glad sen.
Och det är detta som är en bit av livet. Arbeta, sova och längta. Men man måste leva i nuet också.

2008-01-08 @ 19:34:12
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Karin

L-s: Ja, visst är det otäckt, fan jag följer med dig till Egypten och lever livet där!

Stina: Det ska bli superduper ju =) En resa som heter duga! Snart komemr du ju hit dock! ja, de sju var okej...hehe

Helena: Ja, det kanske är så, men mina dagar blir så korta, alldeles för korta, I blame it on the pendling, hihi!

2008-01-08 @ 20:02:51
Postat av: Antoniosara

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-07-08 @ 08:29:46
URL: http://antoniosara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback