Dödsstraffets varande eller inte?!?

Puh, hemma efter en dag på jobbet. Denna dag gick också rasande fort, jag har som sagt var rätt mycket att göra och det är jag glad för. Har även hunnit fått lite relationscoaching, då jag har en helt fantastiskt dålig smak i val av killar. Så fick lite råd från en kloker dam på jobbet. Tack =)

Annars har jag läst ut en löjligt bra
bok och säger bara LÄS LÄS LÄS!  Utan att avslöja för mycket vad boken handlar om så är mitt gamla favvoämne dödsstraffet på tapeten. Jag är emot dödsstraff, inget annat kan ju vara tänkbart i min världsbild. Jag har varit aktiv i Amnesty i min ungdomstid och skrev mitt specialarbete om detta. Jag skulle gärna se att om någon hade ett hållbart argument för detta så please let me know. Jag är laddad med argument emot, so bring it on, haha.  Anyway, alla deras böcker är otroligt bra, spännande och välskrivna. Så gå nu och köp alla deras fyra böcker och läs!

Nu ska jag styra upp lite telefonsamtal och äta, hepp hepp!

X

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag håller med dig om boken. Läste den för ett tag sen den är verkligen bra. Och verkligen ett bra inlägg i debatten.

Postat av: ny

nice..den får nog bli ett projekt nångång i nån annan värld där ordet tidsbrist inte existerar! den såg riktigt intressant ut!

2008-01-29 @ 22:03:09
URL: http://ny1984.blogg.se
Postat av: Karin

Moster: Ja, visst visst. En väldig twist i slutet som gör det hela galet...

Ny: Tidsbrist, huga! Läsa bör man annars dör man, men klart om man inte hinner hinner man ju inte, haha.

2008-01-30 @ 11:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback