Spridda tankar...

En sån där dag då allt jag gjort har tagit dubbelt så lång tid. Jag har inte haft fokus på något men ändå varit rätt nöjd, haha. Känner mig allmänt tankespridd och rastlös på något weird sätt. Kommer nog märkas i detta inlägg då mina tankar är all over the shop =)

Efter jobbet åkte jag hem till min älskade L. Vi käkade Linsgroppa", en blandning av Soppa och gryta. Dock motsäger jag mig detta namn då jag får dåliga associationer av "groppa". Detta blir långsökt men jag tänker på det engelska ordet grope som betyder tafsa. Nej, så låt oss kalla det gryta. Ja anyway. Jag och L är bra på att prata om kärleken och inget undantag idag. Vi pratade om spraydate, komma över kärlekar,om männen i våra liv finns och hur fort vet man det. Ja, det var high class funderingar.

Sen fortsatte kvällen med ett samtal med min älskade pappa. Vi pratade om hur fascinerande livet kan vara. Samtidigt som det är fruktansvärt skört är det helt fantastiskt hur fort man kan återhämta sig. Pappas tillstånd var kritiskt och stunder var alla pappas organ utslagna. Idag lite drygt 10 dagar senare är han på benen och kommer snart få åka hem. Javisst är det rehab hemma rätt länge men är det inte otroligt? Och jag har sagt det förut men fan vad tacksam jag är att min pappa är kvar. Jag vill inte ens tänka den där tanken som jag behövde i måndags. Jag hade önskat att man aldrig hade behövt uppleva nära och käras död.

Ja, sen avslutades detta maraton i att prata med att prata med M om den rafflande matchen mellan Liverpool-inter igår, hans sötaste lilla dotter och vad vi ska hitta på för kul imorgon.

Jag känner mig lagom pratad med och ska nu svida om till morgonrock och mys! Tjing tjing!

X

Kommentarer
Postat av: ny

skönt att din pappa strax är på benen igen!

och matchen igår...den söööög! långtråkig italiensk taktik som brakade samman...tröstlöst. och dessutom
, what the fuck tänkte domaren på när materazzi åkte ut...näe..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback