Snigel Karin

Detta är min slacker vecka, känns knappt som jag jobbar någonting (fast jag jobbar hela helgen men det räknas inte). Ledig idag och imorgon, yippie yay!

Jag har som vanligt massa planer men sen blir det liksom aldrig riktigt att jag kommer till skott. Idag planerar jag att städa mitt badrum, sortera viktiga papper, åka till trafikskolan och snarra allvar med de, göra fint i mitt lilla kök och allmänt pyssla till det. Efter detta ska jag träffa M, ja vi ska ses om typ två timmar så jag borde lägga på ett kol.  Ungefär hälften av dessa saker skulle jag har gjort förra veckan och en del till och med veckan innan det. Jag har starka tvivel emot mig själv men jag kan ju bara överbevis mig själv so to speak. Jag snackar mycket men ibland är det dåligt med både hockey och verkstad.

Ett exempel på att jag jobbar i långsam i takt är nog det här med viktiga papper. Jag började 2006 att sätta in alla viktiga papper såsom räkningar, kvitton, försäkringsbevis och sånt i en pärm. Min tanke var att bli mer organiserad och ha koll på läget. Jag hade en plan om att köpa en ny pärm varje år även detta för att få mer struktur, alltså ha alla papper från varje år i en pärm.

2007s pärm köptes in efter sommaren och jag tror jag var klar med att sätta in alla papper som skräpat i december, haha! Det var rätt mycket papper. Nu är det 2008 och jag har fortfarande ingen pärm för detta år och massa papper som skulle behövas sättas in. Hmmm, ska jag utmana mig själv, köpa en pärm idag och kunna sätta in årets shit redan nu?!? I dare myself...hehe...

X

Kommentarer
Postat av: eremo

det är nåt fel på mig. jag började med såna pärmar vid typ 14-års ålder..

Postat av: Karin

Eremo: Fel på dig? hur menar du nu? Klart du har haft prämar sen du va 14, du börja ju pensionsspara när du va 6..lillgammal kära vän, lillgammal =) (men jävligt klok)

2008-02-10 @ 10:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback