Rädda tvätten död eller levande!

Ja herre gud, det är inte lätt när det är svårt.

Tvätten min är fast i tvättmaskinen. Jag får verkligen inte ut den, har tryckt och grejat, dragit ut sladdar och grejat.  Tvätten vägrar att komma ut, luckan sitter som berget trots alla mina Mcgyver försök.Då jag känner mig själv och vet att det snarare blir värre när jag pillar så tog jag det mogna beslutet att sluta och be om hjälp. Sista utvägen är ju att ringa mitt bostadsbolag, för de måste ju ändå förstå sig på det dära...

Jag: Ja, hej det är såhär att jag skulle behöva lite hjälp
En service minded kvinna:Tyvärr det går inte, de är på kurs så det får vänta tills imorgon.
Jag: Nej,. alltså det går inte min ... blir avbruten
Kvinnan:Tyvärr, vi kan inte hjälpa dig idag
Jag med rätt arg ton: HALLÅ, min tvätt är kvar i tvättmaskinen är det så att den ska behöva vara kvar där eller hur tänker du? Ni måste ha någon form av jourverksamhet eller måste alla vänta tills imorgon för att få sin tvätt?
Kvinna: Tystnad..Hmmmmm, vänta jag kopplar dig

Tack!!! Trots dett fick jag bara en massa tips och tvätthelvetet är fortfarande i maskinhelvetet!Denna dam var dock ett mycket trevligare kapitel. Lämnade maskinen till sitt öde och får la gå tillbaka och battla vidare om en stund!Plus att ringa upp fröken hjälpsam och be om mer råd hur man räddar min tvätt.

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Whatta!? Sicken otrevlig en. Dags att skicka en bajsbomb kanske?

Postat av: Stina

Jag tyckte att "rädda Joppe död eller levande" var riktigt otäck när jag var lite. Kunde inte titta på den utan att hålla för ögonen!! Det var den och "Stor och Liten" som var värst!!! Det har dock gått över idag...
Kram och lycka till med tvättmaskinsfajten nästa omgång!!!

2008-02-21 @ 21:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback