Dear diary

När jag var hemma i Örebro i veckan kammade jag ihop mig och gjorde något jag borde ha gjort för längesen. Den här historien goes waaaay back och handlar om en vit låda där jag förvarar mina dagböcker. Jag har skrivit dagbok från och till ända sen högstadiet och upp tills jag var ungefär 22. Då jag flyttade hemifrån packades alla dessa böcker ned och med varningtext ställdes den in i förrådet. Där har alla mina minnen stått och gottat till sig.

För ungefär två år sedan började jag fundera på var den där lådan kunde tagit vägen, den här veckan fick jag äntligen arselt ur att gå 25 meter in i förrådet och leta upp den. Jag har stundtals varit så orolig att den där lådan skulle vara ute på vift och det mina vänner hade varit trist. Men icke sa Nicke, där låg lådan i alla ära med hela min hormonstinna tonårstid i sig. När lådan öppnades flög tonårsförälskelser, bekymmer, ångest, glädje, fyllehistorier från London och annat på mig.

Jag har inte riktigt vågat mig på alla böcker än, mest bara bläddrat lite. En del är rätt mörka och jobbiga för jag liksom många andra skrev mest då det var som jobbigast. Jag har skrivit mycket som jag inte berättat för någon och sånt är tufft att läsa. Men jag har även skrivit mycket knasigt från London, för där var det minst sagt tokigt.

Så tror att jag ska börja idag, läsa om livet som tonåring för Karin...

Trevlig läsning, kanske bjuder på ett smakprov, vem vet? =)

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Härligt, det låter spännande! Läste om en "ny" scenkonst, som går ut på att läsa högt ur sina tonårsdagböcker. Kanske vore nått för dig? ;)

Postat av: Helena/moster

Huvva, sådär har jag också gjort. Men jag skrev inte så frekvent utan just under jobbiga perioder.

2008-02-20 @ 19:01:15
URL: http://gutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback