Julbord i mängder!

Uj uj uj, nu har jag massa ny energi i kroppen. Ja, för all del har man ju käkat sin beskärda del av kalorier med två julbord och visst är jag som en spädgris nu.Dock försökte jag hejda mig en aningens och inte svulla allt för mycket. Julbord är ju egentligen ingen höjdare om jag själv får säga det!

Jag har även fått en jävla massa ny energi. jag var alltså på mitt gamla jobb och träffade en massa av de kvinnor jag mött längs vägen under min karriär på behandlingshemmet. Jag träffade kvinnor som varit drogfria i över ett år, har fått tillbaka vårdnaden över barn, kommit till grymma insikter, börjat plugga, insett vikten av NA/AA, insett av man måste vilja bli nykter/drogfri för sig själv och listan kan göras lång. Jag mötte kvinnor idag som jag aldrig i mina vildaste fantasier trodde skulle vara drogfria och nyktra idag och det gjorde mig så jävla glad!!!

Det jag insåg idag var, Fan det är det här som gör att jag vill vara socionom. Det är varför jag skall fortsätta jobba även när man har tunga dagar. För det är så jävla värt det när man möter människor som gjort såna balla förändingar! De här kvinnorna är så jävla häftiga. Jag var nära tårar för jag kände all jävla styrka som dessa kvinnor har inombords! Så jag kom ju fram till en jävla grej idag... Nu ska vi bara se till att hamna i den världen igen =)

Så med energi i mage,kropp och själ ska jag nu sova, yay!

X

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad härligt det låter =) Skönt att höra att det går så bra =) Kramar

2008-12-03 @ 17:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback