Tjöt, tjöt, tjöt

Ja, det är fredag och efter en lång dag på jobbet ville jag bara sitta ned på bussen och koppla av men tror ni detta händer? Nej, jag hamnar brevid en tanta som vill prata eller låt mig korrigera hålla en monolog för mig. Det är en sån där knallgammal tant som säkert inte har så många runt sig så jag låter henne mala på om får, kossor, kylan, vädret i allmänhet, vägen och hennes dag i övrigt. Jag nickar och hummar lite (yet again såsom man gör på socionomprogrammet) men är grymt lättad när bussen är framme i Götet.

Går på bussen till min förort och har nu förberett mig, jag har en post it lapp i pannan där det står NO tjöt (nja, men mentalt ivf) men vad händer då. Då ska alkoholisten sätta sig brevid mig och hålla låda. Jo, så blir det. Så hela vägen hem (bara 15 minuter men ändå) så får jag ännu en gång nicka, humma och vara allmänt intresserad och en vilt gestikulerande man som pratar om inget och allt.

Nu vill jag inte tjöta mer!!!Ring inte på min dörr, på min telefon eller ta inte kontakt med mig =) NO MORE TJÖT!

Medvetslöst trött....men helgen är häääääär, yippie! Hoppas ni har haft en riktigt bra dag (för det har jag, förutom min resa hem,hihi)

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback