Svamp!!!

Såhär är det,

för ungefär ett år sedan gick jag till farbror doktor för jag hade vita märken på min axel. Jag trodde det var Malign melom (just hemkommen från Aussie) men ack vad fel jag hade. Läkaren menade att det absolut inte var någon fara men om det blev mer vita fläckar så var det troligen svamp. Har ni hört talas om någon som får svamp på en axel?!? Anyway, jag har klarat mig bra men för några månader sen börja jag få fler och fler märken och axeln har nu antagit en lät vit ton. Jag har även grupper av fläckar på ryggen och halsen. Idag ringde jag till sjukvårdsupplysningen och tänkte höra vad de tyckte var klokt.. De tyckte jag skulle kontakta en hudläkare med under tiden behandla med pevaryl om det är svamp. (Svamp har man mellan tårna och i punanin, inte på axeln, hallååååå).

Så jag gick in på apoteket och skulle köpa mig lite Pevaryl (som förvrigt lukatr curry, hihi), hon som jobbade där gjorde en lång intervju om mig och min svamp, haha. Hon hade aldrig i sin långa karriär träffat någon som hade svamp på axeln men det fanns liknande sjukdomar som skulle behandlas på andra sätt och börja härja om andra salvor. Det är här någonstans jag börjar tveka, jag har fått tre olika bud på vad jag lider av. Första budet var från en läkare som var stollig, det andra budet från en sjuksköterska på telefon som tyckte jag skulle kontakta hudläkare och det tredje budet var att jag lider av någon annan mystisk åkomma.

Så nu är jag ju nojjigare än nånsin, jag tror jag och min axel kommer trilla av pinnen snart.

Kanske måste ringa farbror doktor och kolla om han är sugen på min svampiga axel. För tänk om min axel ramlar av för den är så svampig, en dag är jag utan höger axel, herre gud!Nu ska jag göra en grundlig undersökning av mig och min svamp. Hehe....

Nu vet ni säkert mer än vad ni vill om mig, höhö!

X


Kommentarer
Postat av: Moster

just det.... tänk om armen bara sitter fast i luften. Finns anledning att oroa sig. Jag tycker det låter extremt konstigt med svamp på axel. Ring kusinen.

Postat av: Karin

Moster: Ja, visst vore det lite häftigt med en lös arm,hihi!Jag är skeptisk till min diagnos med, men jag inväntar och ser om krämen ger nån effekt, annars får jag ringa kusinen...

2007-09-27 @ 09:48:15
Postat av: Linda-Sara

Jag vet en som har svamp på axlarna och övre delen av ryggen. Oh han har en speciellt salva som han ska smörja på där. Svampen blir värre av sol och värme med.

2007-09-29 @ 10:32:13
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Linda-sara: Ja, men där ser man, vad trevligt att ha sällskap då, men ska gå till läkaren en gång till för salvan hjälper inte...den ska ju gå bort, ska ju inte gå med den resten av livet, det kan de glömma!

2007-09-29 @ 11:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback