Med hjärtat i halsgropen

Hjälp, var just med om en nära döden upplevelse. När jag kom hem från jobbet (där jag förövrigt inte sovit många minuter på) låg det en faktura från min bilskola. Fakturan var på nästan 5000. Jag blev helt iskall för jag vet att jag har betalat allt som ska betalas och har inga skulder som ligger och häckar. Ringer upp och frågar vad som händer och de säger att det inte kommit in några pengar och att ingen betalning finns. Jag ber att få återkomma och paniken lurar i mig. Börjar hysteriskt kolla efter kvitton och går in på internetbanken för att hitta den där betalningen. letar, letar och letar men hittar inget. Paniken är nu över mig.

Var fan är kvittot, var fan är betalningen?Har jag betalat? Hur ska jag ha råd med detta nu då?

Vid detta lag kan jag inte hålla mig lugn utan jag är redan på min första betalningsanmärkning och skuld till kronofogden (i mitt huvud går det undan). Till slut hittar jag den där betalningen, den där underbara 31/8 betalningen som jag scrollat förbi minst 100 gånger i ren panik.

Lugnet är återställt men ännu en go miss av min körskola. Nu ska jag ta en stor grogg och sova gott (sanning med modifikation, jag ska diska)

X

Kommentarer
Postat av: Monomo

interesting site! cool design! To the author respect and honour! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback