Gamla Bettan!

En klasskamrat på socionomprogrammet sa en sån klok sak till mig.

Hon sa att när hon just börjat jobba som socionom och satt på sitt kontor kände hon sig som en bluff. Hon bara väntade på att någon skulle komma på att hon inte alls visste vad hon gjorde =)

Precis den här känslan har jag gått omkring med i dag på jobbet. Jag känner mig som en jävla prao som inte har en aning vad hon sysslar med. Och nu när jag kom hem så väller otillräcklighetskänslor över mig och jag börjar älta massa trista saker.

Jag och min kloka vän kom fram till att det är ju aldrig några news, man ältar the same old shit over and over again. I detta fall är det samma gamla Bettan. När jag väl hamnat i negativa tankar har jag svårt att ta mig därifrån. Jag drar upp en cirkus med trista prylar och verkligen rullar mig i min egen olycka. Det känns så tråkigt för i botten är jag en optimistiskt människa och jag vill vara glad och positiv. Jag hatar att vara så där självömkande och dan men idag orkar jag inte vara något annat.

Nej, nu får det ringas en mamma och talas ut, det är bästa medicinen när man är ledsen....

X

Kommentarer
Postat av: Moster

om det kan vara till nån tröst så tror jag alla känner så där ibland. Det är för att du är en tänkande människa. Om man aldrig ifrågasätter sig själv kan man inte utvecklas. Kram

Postat av: Anonym

Gott att se att inte heller jag är ensam om att känna så. Efter de senaste bravaderna känner jag mig på något sätt, efter att ha varit helt utlämnad i en snöhög,ganska nöjd ändå. Ibland tänker jag också så; jag kör på tills någon avslöjar mig, men något måste man ju ändå kunna. Tror inte att chefen är så lättlurad.. Sov så gott...Hoppas att detta inte blev konstigt, är så satans trött, men ville skriva ngt när jag hade läst ditt inlägg.

2007-09-25 @ 23:01:14
Postat av: Annavattenkanna

Glömde skriva att det var från mig.. Anna

2007-09-25 @ 23:01:59
Postat av: eremo

du borde alltså ta och läsa "Självkänsla nu" av Mia Törnblom. jag läser den mellan varven och tycka vad man vill om henne, men det hon skriver är träffande. se så, ut o inhandla denna bok.

2007-09-26 @ 10:18:42
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Karin

Moster: ja, det känns skönt att veta att även en boss som du går i såna tankar =)
Annavattenkanna: Haha,ja chefen borde komma på oss snart tycker man ju. Du fixade det där snyggt som fan, vi är ju bara människor och är inte konstigt att man tar åt sig...
Eremo: Den är läst och jag vet vad jag borde göra men det är inte alltid så lätt tyvärr....

2007-09-26 @ 13:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback