Sylt med gröt

För ett litet tag sen bestämde jag mig för att styra upp bra frukost varje morgon och nu är havregrynsgrötfrukost ett faktum i hushållet. Det känns väldigt nyttigt men nu har jag nog tänkt om lite kring detta. Jag kommer fortsätta äta min gröt men får nog minska ned lite på sylten. Jag har enorma mängder sylt på gröten och då missar man ju hela nyttighets grejen. Det blir liksom sylt med gröt och så kan vi ju icke ha det!

Så efter att ha ätit min sylt med gröt ska jag nu ta en promenad till mitt kära afro, för vi ska baka bröd idag =) Ska bli riktigt mysigt. Brödbakning är ju ren terapi för mig, bakat mycket bröd på jobbet i min tidiga karriär där. Så får se vad för bröd det blir....

Ha en super dag!!!

X


Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Jag säger bara att hackat äpple med kanel är supergott att ha i gröten! Och så kan man ha i lite solros- och sesamfrön om man känner för det. Eller om man vill lyxa till det lite kan man ta både äpple och banan samt ringla honung över. I LOVE my gröt!

Postat av: Stina

Känner igen mig i vad du säger!! Nyttigt skulle det bli nu efter flytten, men oj vad mycket sylt det har gått åt!!!!! Ska nog prova det där med solrosfrön tror jag =)

2007-10-11 @ 14:51:57
Postat av: Johanna

Hehe, måste ju oxå inflicka att russin är också riktigt nice och en skivad bannan är ocxå en riktig heting som inte ska missas. kram

2007-10-11 @ 19:34:09
Postat av: sara

Ja, det blev riktigt fina bröd det där.. Jag är fortfarande mätt..mums!

2007-10-11 @ 19:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback