Kan det bli vackrare?

Med hög volym och lurarna i öronen.

Jag går från bussen, en promenad på kanske 20 minuter. Mörkret har lagt sig och jag går ensam på vägen. I lurarna spelas en låt som är för mig mycket speciell. Jag förknippar inte låten med någon speciell person utan det handlar om episoder i livet som jag tror de flesta varit i, den frågande och utmattade. Den har betytt mycket för mig och jag vet inte hur många tårar som spillts till den. Det är en sån där låttext som säger mer än jag någonsin har kunnat säga till någon på tre minuter. Såhär i efterhand kan jag komma på mer än ett tillfälle i mitt liv som jag hade velat dra fram guran och sjunga den här, istället för att behöva stå där med gråten i halsen utan att få fram ett ord med så mycket inom mig. Egentligen är det inte en feel good låt men idag är något annorlunda...

Nu uppfylls jag av en helt annan känsla, styrka och glädje. Som så många gånger förut när jag promenerar fylls jag av känslor som bubblar!!! Glädje. Ingen aning var den kommer ifrån men låten är mäktig och musiken tillsammans med den här glädjen får låten att bli något annat. En låt som plötsligt inte handlar om krossade hjärtan, hjärta å smärta, hopplöshet och elände utan om styrka, mod, moving on och jävlar anamma!

Låten spelar jag om, och om och om igen. När jag kommer hem är låten spelad cirkus sex gånger på raken! Jag tror det här kan vara ett sånt där Hallelujah moment jag hade idag, hihi! Lyssna, lär och njut framförallt, ååååhhhhhhhh....... *suckar förnöjt*

New found glory- Familiar landscapes

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback