Det händer inte!

Nej, dra mig baklänges!Nu tror jag fan någon hörde min bön och jag ska nog inom snar framtid bli religiös. Jag förstår inte men någon vill mig väl i den här stora världen. Mitt elände utvecklades till mindre elände om man säger så. Nu tar vi det från början.

Imorse köpte jag mitt nya månadskort för 1200 bittra kronor. På tåget satt jag och bläddrade i min filofax och insåg att jag hade ett nummer väldigt likt mitt nya kortnummer (alla månadskorten har ett nummer). Efter en stunds funderande insåg jag att det var mitt gamla kortnummer som jag någon gång i förvirringen skrivit ned. Vilket betydde att jag nu hade kortnumret och kunde registrera kortet i efterhand. Så det första jag gjorde när jag kom till jobbet var att registrera mitt kort. Det betydde att jag kunde snart därefter spärra mitt gamla kort och få ett nytt med samma laddning som det gamla. Det nya kortet jag köpte imorse hade jag inte använt i någon automat så det var inte aktiverat, så det kunde jag lösa in idag!

Låter det krångligt? ja, skit samma för jag har mitt gamla månadskort och har inte behövt lägga ut några pengar, det är vad ni behöver veta =)

Hej, jag är tjejen med sånt jävla råflyt!

Nu är ivf det nya kortet registrerat igen, har skrivit ned kortnumret på TRE ställen och ska sätta fast en kedja i månadskortet så det cke kan försvinna ur min väska!Nu pallar inte mina nerver mer action på ett bra tag, så snälla du som drar i trådarna, låt mig vara en stund!

...och sen var det fredag och helgen är här, Hallelujah säger jag =)

X

Kommentarer
Postat av: Moster

Det känns som helt rätt tidpunkt att titta in på din blogg. Gott att du hittade ditt nummer på kortet. Jag tror att jag förstod hur allt hängde ihop. Han är klok far din. Ingen idé att sörja över materiella ting. Det är å andra sidan väldigt lätt att säga :P. Ha en trevlig helg

Postat av: Linda-Sara

Åh vad skönt att höra! 1200 spänn är ju mkt pengar! Kramis. :)

2007-10-13 @ 16:07:18
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Moster: Ja, du tittade in när allt var löst,yippie!Min pappa är klok som en bok, bara svårt att prata med mig överhuvudtaget när jag är uppvarvrad, haha!Hoppas din helg också är fröjdefull =(

L-S: Ja, yippie yippie, jag är gladast i stan

2007-10-14 @ 11:16:54
Postat av: Stina

Härligt när man har lite tur ibland =) Det är du värd =)

2007-10-15 @ 17:48:50
Postat av: Bastiankarine

This is a very good site. Thank you.

2009-02-25 @ 08:44:20
URL: http://bastiankarine.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback