Brittan och hennes barn

Nej, nu måste jag kasta mig in i den här enorma media cirkusen kring den Brittan. Eller, tanken väcktes när jag läste om Brittan och handlar kanske egentligen inte om henne som person. Det som händer kring henne och hennes barn är såklart en tragedi, jag kan inte säga annat än att det är otroligt sorgligt varje gång det är barn som hamnar i kläm men jag vill fråga en sak som jag funderat på länge:

Om Brittan hade varit en man, hade det uppmärksammats på samma sätt? Hade Brittan som man utmålats som en dålig far? Hade det blivit samma mediahets kring vilken dålig pappa hon är? Hade det blivit moralsnack hit å dit?

Im not so sure...

Vad jag vill komma till är att kvinnor har har någon självklar skuld då de brister i att kunna ta hand om sina kids. Men varför diskuterar vi inte mer vad som händer när fadern brister i sitt ansvar? För lets face it, världen har bra många mer ensamstående mammor som sliter arslet av sig och är det någon som moraliserar speciellt mycket över de försvunna fäderna och deras ansvar?

Jag vill bara att vi tänker lite på det där med var vi lägger skuld och skammen för många gånger hamnar den automatiskt i såna frågor på kvinnan medan mannen kan skita i hundra kids utan att någon lyfter på ögonbrynet. Man kan ju fråga sig var herr Federline var innan det slutade såhär?!

Då jag jobbar med just målgruppen kvinnor som har det lite kämpigt vill jag påstå att dessa kvinnor skambeläggs något enormt mer än männen som är i samma sits.

Ja, just me thinking och förresten, Bredbandsbolaget har problem med sitt telefonnät,såhär sitter jag och vill ringa min gosiga vän J och så är min lur stendöd. Fuck a duck vad irriterade jag blir....men att göra ett litet politiskt statement gör ju alla glada!

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Kan inte säga annat än att jag håller med! Dags att granska papparollerna och sluta nagelfara mödrarna hela tiden.

Postat av: Johanna

Precis! Dags att tänka outside the box så att säga... I kväll tänkte jag också passa på att önska mig en alldeles egen kille som älskar att vara med mig och så får han gärna vara grym på att hångla. Om du träffar honom kan du säga till:) kram!

2007-10-07 @ 22:35:55
Postat av: Karin

Linda-sara: Ja, upp till kamp =)
Johanna: Jaha,haha..på tal om vad?Men jag önskar dig all lycka till med sökandet, han dyker snart upp ska du se...runt hörent kommer han smygandes!

2007-10-08 @ 11:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback