Press forward goddammit!

Just nu är jag som en gammal repig LP skiva, där jag bara hinner spela titelspåret innan skivan hakar upp sig. Jag kommer ingenstans i mina tankar och funderingar. Jag bara fastslår det som jag redan vet och det som finns i det förgångna spelas upp om och om igen. Vissa saker vet jag om mer än väl, de är faktum och sanningar om mig själv som jag inte kan göra speciellt mycket åt. Det som har varit har varit.

CAN "SOMEONE" PLEASE PRESS FORWARD!

Jag vet att det bara jag själv som kan trycka förbi den där jävla låten eller till och med byta skiva. Hur svårt är det egentligen kan jag fråga mig själv!?! De här mönstrena sitter djupt rotade i mig och att förmå sig att göra något åt det är fan inte lätt. Jag har börjat, flera gånger, kommit en jäkla bra bit på vägen. Bytt skiva, bytt låt, bytt ut det gamla men nu inser jag att där jag är idag är det massa hack och upprepningar. Massa gamla negativa tankar som redan hälsat på mig miljontals gånger och som känns så energikrävande.

Någonstans vet jag ändå att förändringar går att göras, det handlar "bara" om att bryta gamla mönster, vanor, beteenden och gud vet vad som följer med paketet att vara fröken Rosa.  Så nu ska jag försöka lova mig själv att sluta tugga det gamla. Se det nya med nyfikna ögon och försöka utgå från att jag fixar det jag gör. För det gör jag ju...

Så hepp hepp, time to byta skiva! Ny skiva med fräscha låtar, så som det ska låta 2007!

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Man tänker ungefär 65000 tankar om dagen, och de flesta är tankar man redan tänkt förut. Så tänk vad bra det vore om man kunde rensa lite och bara spara de bra tankarna, samt lägga till lite nya fina tankar. Puss!

Postat av: Karin

Linda-sara: Ja, visst, och ytänka några nya tankar för en gångs skull, haha...känner sig som en hamster som alltid tänker samma saker...brrrrrr......har lyckats plussa på några bra tankar dock, yay!

2007-11-19 @ 10:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback