Ordning på torpet...

...är det igen. Hemma i Göteborg igen och här är det minsann ingen snö. Det är bara på landet utanför Götet som det ser ut som alplandskap =) Mysigt med snö men inte när man går i den lilla gympaskon som inte är rustad för pulseri pulsera. Men hem kom jag efter att ha drattat på rumpan och varit på väg ett x antal gånger...och såklart, tåget är ju alltid försenat!!! Trött blir man.

Ja, nu måste jag få klaga. Det är min blogg, så här kan jag klaga bäst jag vill. Muhahahahah. Klaga på att VÄRSTTRAFIK (läs Västtrafik) är så förbannat jävla jobbiga. Ja, nu ska jag komma med lite konstruktivt blaha så det är inte bara galla som ska spys. Jag har pendlat i cirkus två år och jag tror faktiskt aldrig något är i tid. Jo busstrafiken fungerar rätt käckt men alla tåg är jämt och ständigt försenade. Det handlar oftast inte om mycket tid men fem minuter hit och dit blir fan mycket tid i längden. Tänk vad många timmar Västtrafik är skyldiga mig?!? Jag skulle kunna köpa en resa till Bahamas i två veckor för all tid jag suttit på de där tågen i Ytterby, Stenungssund, Kode, Göteborg central, någonstans i mörkret på något spår in the middle of nowhere. Jag tror banne mig inte att de som jobbar på Västtrafik åker kollektivtafik själva för då skulle de aldrig vara på  jobbet pga alla förseningar (haha, låter som det är tre personer som jobbar där). Nej, vet ni vad. det är så trist.

Nu ska gnällkärring AB laga mat....

X

Kommentarer
Postat av: Stina

Får vara glad att man inte jobbar i Nynäshamn längre i alla fall! En gammal kollega åkte från jobbet 16:30 igår och brukar vara hemma efter ung. 40-45 min senare (1 timme med vanliga förseningar...) men inte igår inte... Runt kl 22 ramlar hon in över tröskeln!!! Herregud vad lite snö (som vi för övrigt aldrig brukar ha i Sverige denna årstid!!) kan göra för trafiken =)

2007-11-14 @ 19:04:34
Postat av: Karin

Stina: hejsan, det var fan ännu värre än mina värstingar!Ja, sverige och snö är spännande, haha!

2007-11-15 @ 12:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback